Skip to content
  • Facebook ZUŠ J.A.Bendy
  • 🏠 Úvodní stránka
  • 📄 Dokumenty
  • ✉️ Kontakt
  • 🌐 Klasifikace

ZUŠ Benátky nad Jizerou

  • Obory
  • Pedagogové
  • Rozvrh
  • Kalendář akcí
  • Galerie
  • Toggle search form

Fotogalerie školy

  • Hraje celá rodina (24. 4. 2024)
62_7791-Enhanced-NR
62_7773-Enhanced-NR
62_7784-Enhanced-NR
62_7652-Enhanced-NR
62_7740-Enhanced-NR
62_7768-Enhanced-NR
62_7824-Enhanced-NR
62_7811-Enhanced-NR
62_7832-Enhanced-NR
62_7874-Enhanced-NR
62_7879-Enhanced-NR
62_7863-Enhanced-NR
62_7908-Enhanced-NR
62_7888-Enhanced-NR
62_7912-Enhanced-NR
62_7942-Enhanced-NR
62_7946-Enhanced-NR
62_7939-Enhanced-NR
62_7979-Enhanced-NR
62_7957-Enhanced-NR
62_7970-Enhanced-NR
62_7980-Enhanced-NR
62_7984-Enhanced-NR
62_8032-Enhanced-NR

1 2 ►

Zřizovatel školy

město
Benátky nad Jizerou

Adresa

Smetanova 21
Benátky nad Jizerou
294 71

Kontakty

☏ 326 316 338
✉ kancelar@zusbenatky.cz
IČO: 176 610 81

Copyright © 2024 ZUŠ Benátky nad Jizerou   |   Realizace: Ing. Norbert Krankilla   |   Grafika a kresby: Sára Krankillová

Powered by PressBook Blog WordPress theme

BcA. Jakub Kočí DiS.

je absolventem Akademie múzických umění v Praze v oboru Bicí nástroje – jazz a Janáčkovy konzervatoře v Ostravě, kde studoval bicí nástroje. Působí jako pedagog na základních uměleckých školách, kde vyučuje bicí nástroje, klávesy, skupinovou interpretaci a sbor. 

Má bohaté zkušenosti z vystupování s orchestry, jako je Český národní symfonický orchestr, Plzeňská filharmonie, Janáčkova filharmonie Ostrava či Státní opera Národního divadla. Koncertuje po celém světě (Anglie, Jamajka, Čína, Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko) a aktivně hraje na bicí nástroje, klavír/klávesy a kytaru v kapelách různých žánrů, například Švihadlo, Jan Kopečný – Botox, Petr Kotvald, The Cello Boys, Čardáš Klaunů, Yesterdays, 4Suzane – hudba Zuzany Navarové či Limp Bizkit Tribute.

Lenka Mitášová

Po absolvování Konzervatoře v oboru kytara pokračovala ve studiích filologie a poté se věnovala staré hudbě na Akademii staré hudby, kde se zaměřila na loutnu, a na Konzervatoři ve Veroně studovala historickou harfu.

Vystupuje s různými hudebními soubory napříč žánry – od staré hudby s ansámblem Housebroken Consort přes folklórní Mariachi (mexická hudba) až po rockový muzikál La Tre Vita.

Miluje hru na klasickou kytaru, loutnu i malou harfu a s radostí předává své zkušenosti žákům. Vyučuje na základní škole Riversideschool Prague. Náš naši školu nastoupila jako učitelka kytary v září 2025.

Věra Eretová

Pražskou konzervatoř studovala pod vedením Jaroslava Štětiny a Bohuslava Purgera (1984–89). Mistrovskou nástavbu absolvovala ve třídě Ulricha Lehmanna v Bernu (1989–93).V letech 1993–94 získala mistrovské lekce u Corrada Romana (Ženeva). Ve studiu pokračovala na Akademii hudebního umění v Basileji (1994–97) u virtuóza a prof. Raphaela Olega, kde získala Koncertní diplom. V letech 1997–99 studovala na Akademii hudby v Schaffhausenu (Švýcarsko 1997–99) ve třídě Karen Turpie a studium završila získáním Sólistického diplomu. Absolvovala mistrovské kurzy u Igora Ozima, Anny Chumachenko a dalších. V roce 1998 uskutečnila turné po Japonsku a v letech 1998–2000. Byla pozvána v roce 2000 Gifskou prefekturou v Japonsku na post Umělce pro mezinárodní hudebně-kulturní výměnu, aby pod záštitou japonské vlády vytvořila svůj vlastní koncertně-vzdělávací program pro děti a mládež. Uskutečnila několik set koncertů, které sama moderovala v japonštině. Japonská hlavní televizní stanice NHK prezentovala její činnost v televizním medailonku. Pravidelně též dávala sólové recitály s klavírem Koncert jarního paprsku v prestižní Salamanka Hall v japonském Gifu a byla stálou lektorkou houslí na Střední škole Kanó v Gifu. V rámci tohoto programu obdržela v roce 2004 od Gifského kraje vládní cenu Onkochishin za kulturní a hudební přínos.

Od roku 2008 – 2011 pedagogicky působila na Mezinárodní hudební škole v Praze. V letech 2008 –  2018 vedla soukromou houslovou třídu pro japonské a korejské děti. Dále pedagogicky působila na soukromé škole ZUŠ Music Art, Fakultní škola Univerzity Karlovy a v ZUŠ Marie Podvalové v Čakovicích.

Od roku 2008 je uměleckou vedoucí kvarteta Archi gli Praga a vyvíjí sólovou a komorní činnost v ČR i v zahraničí.

Do naší školy nastoupila v září 2025 jako učitelka houslí, violy a souborové hry

MgA. Tomáš Hinterholzinger

vystudoval fagot a sólový zpěv na Konzervatoři Teplice. Na Akademii múzických umění v Praze získal tituly BcA. v oboru operní režie a MgA. v oboru sólový zpěv. V průběhu své kariéry nastudoval řadu tenorových rolí, mimo jiné:

  • Aida (Státní opera Praha, 1993/1994) – Posel

  • Nabucco (Státní opera Praha, 1993/1994) – Abdallo

  • Kouzelná flétna (Státní opera Praha, 1995/1996) – První ozbrojenec, První kněz

  • Candide (Státní opera Praha, 2005/2006) – Obchodník s kosmetikou, Inkvizitor I., Charles Edward

  • Lazebník sevillský (Státní opera Praha, 2005/2006) – Fiorillo, Důstojník

  • Hlas lesa (Operní studio HAMU, Praha, 1999/2000) – Mysliveček

  • Hoffmannovy povídky (Moravské divadlo Olomouc, 2000/2001) – Cochenille, Pitichinaccio, Andreas

  • Prodaná nevěsta (Moravské divadlo Olomouc, 2001/2002) – Vašek

V současnosti působí jako člen Pražského filharmonického sboru, kde zastává pozici vedoucího tenorové sekce, a zároveň je externím zpěvákem sboru Národního divadla.

Do naší školy nastoupil v září 2025 jako učitel zpěvu

Literárně-dramatický obor

Školní vzdělávací program pro dramatickou přípravu na ZUŠ Benátky nad Jizerou rozvíjí herecké, mluvené a tvořivé dovednosti žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou improvizace, inscenace a autorská tvorba. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let): V přípravném studiu se žáci učí orientaci v jevištním prostoru, rytmickým cvičením, spolupráci v hrách, principům dramatické výchovy, artikulaci a kultivaci projevu. První ročník se zaměřuje na dodržování pravidel, respekt a aktivní účast v hrách. Druhý ročník rozvíjí vyjádření dojmov, gesta, nápady a reakce na spoluhráče. Třetí ročník přidává interpretaci textu, emoce, etudy a improvizaci. Čtvrtý ročník učí divadelní terminologii, pohybovou rozcvičku a práci s loutkami. Pátý ročník zahrnuje žánry textů, scénografii a mluvený projev. Šestý ročník zdokonaluje hodnocení práce, kritiku a rozbor textu. Sedmý ročník umožňuje hodnocení děl, nápady do rolí a absolventské vystoupení. Souběžně přednes rozvíjí deklamaci říkadel, písní, jazykolamů, pauzy, tempo, dynamiku, fráze a monology.

II. stupeň studia (navazující): Přípravné studium I. stupně učí správnou mluvu, jevištní pohyb a pojmy jako komedie či parodie. První ročník zachovává divadelní tvary, podílí se na inscenacích a diskuzích. Druhý ročník vytváří charakter postav, zpracovává zážitky a složky inscenace. Třetí ročník interpretuje autorskou tvorbu, improvizuje a obhajuje roli. Čtvrtý ročník přináší nápady do dramatických tvarů, sociokulturní souvislosti a kritické hodnocení. Sólový dramatický projev rozvíjí improvizace, dialogy, scénáře, literární tvorbu, monology a analýzu výkonu.

Program podporuje dramatický rozvoj, empatii a scénickou prezentaci prostřednictvím her, diskuzí a vystoupení, připravuje žáky na samostatnou uměleckou činnost podle jejich zájmů.

Výtvarný obor

Školní vzdělávací program pro výtvarnou tvorbu na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí kreativitu, vnímání a výrazové dovednosti žáků od intuitivního experimentování po pokročilé techniky, kompozice a interpretaci umění. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let): V přípravném studiu se žáci učí osobité vyjádření smyslových podnětů, práce s tužkou, pastely a barvami, základními plastickými materiály a pojmenováním barev. První ročník se zaměřuje na vyjadřovací prostředky, teplé/studené barvy a malbu vodovkami/temperami. Druhý ročník rozvíjí techniky plošné tvorby, kombinace nástrojů a spojování materiálů. Třetí ročník objevuje souvislosti se světem umění, složitější grafiku, míchání barev a trojrozměrné plastiky. Čtvrtý ročník učí práci s formáty, pozorování reality a cílené splnění úkolů. Pátý ročník přidává inspiraci z děl, volbu technik a vyjádření názorů v skupině. Šestý ročník rozlišuje přírodní/umělé tvary, používá širokou paletu barev a kompozic. Sedmý ročník zdokonaluje posuzování možností, zachycení reality, výtvarné pojmy a organizaci práce, končí veřejnou prezentací prací.

II. stupeň studia (navazující): Přípravné studium I. stupně rozvíjí týmovou práci, vlastní názor, akční malbu, studijní kresbu a grafiku. První ročník čerpá z dějin umění, reaguje na podněty a využívá obrazotvorné prvky. Druhý ročník uplatňuje osobitý výraz, smíšená média a znalosti slohů. Třetí ročník řeší problémy samostatně, pracuje se znaky, dekorativními technikami a informačními technologiemi. Čtvrtý ročník experimentuje s postupy, zkoumá svět z různých úhlů, chápe historické souvislosti, diskutuje názory a prezentuje práce, končí absolventskou výstavou.

Program podporuje výtvarný rozvoj, estetické cítění a tvořivost prostřednictvím experimentů, diskuzí a prezentací, připravuje žáky na samostatnou uměleckou činnost podle jejich zájmů.

Taneční obor

Taneční obor na ZUŠ postupně rozvíjí pohybovou kulturu, hudební cítění a interpretační schopnosti žáků.

Během celého studia je kladen hlavní důraz na klasickou taneční techniku. Žáci se ale věnují i dalším tanečním žánrům – od lidových a historických tanců až po současný a výrazový tanec. Taneční obor nabízí dětem v dnešní době chybějící pohyb, který navíc rozvíjí jejich estetické cítění, kultivovanost a celkový kulturní přehled. Tato činnost přispívá ke správnému fyzickému vývoji a podporuje psychiku prostřednictvím práce s fantazií a emocemi. Nezanedbatelnou součástí je také rozvoj disciplíny a spolupráce v kolektivu.

V nižších ročnících se žáci učí orientaci v prostoru, práci s rekvizitou, taneční improvizaci a základním technikám různých stylů. Starší žáci pak rozvíjejí vlastní kreativitu, propojují taneční kroky do složitějších variací a zvládají práci v kolektivu.

Ve vyšším studiu se studenti podílejí na tvorbě choreografií, zdokonalují technickou náročnost a získávají dovednosti v jevištním projevu, sólové interpretaci i vedení tréninků. Celkově obor podporuje nejen technické dovednosti, ale i umělecké vyjádření a osobnostní růst žáků.

Sborový zpěv

Sborový zpěv rozvíjí hudební cítění, intonační jistotu a schopnost spolupráce v kolektivu. Výuka se zaměřuje na správnou pěveckou techniku, práci s dechem, intonaci a výraz. Žáci a studenti postupně osvojují dovednosti od jednoduchých lidových písní až po složitější vícehlasé skladby různých stylových období.

Důležitým prvkem je práce se sbormistrem – zpěváci se učí reagovat na jeho gesta, správně nastupovat na ukázání a sledovat dynamické a agogické pokyny. Starší studenti zvládají zpěv polyfonních skladeb, zpívání z listu a improvizaci druhého hlasu.

Vystupování je nedílnou součástí sborového zpěvu, proto se klade důraz na chování na koncertech, soustředění během vystoupení a vzájemné vnímání členů sboru. Sborová praxe poskytuje cenné hudební zkušenosti a přispívá k rozvoji muzikálnosti a týmové spolupráce.

Baskytara

Školní vzdělávací program pro basová kytaru na ZUŠ Benátky nad Jizerou rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou legato, staccato, vibrato či improvizace. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci seznamují s částmi kytary, názvy strun a hrou základních rytmů. První ročník učí správné držení, hru v I. poloze a jednoduché skladby. Druhý ročník zdokonaluje techniku dopadem, přidává dvojzvuky a hru zpaměti. Třetí ročník kombinuje hru s dopadem a bez, orientuje se v I. poloze. Čtvrtý ročník rozvíjí hru do 5. pražce, stupnice a doprovody písní. Pátý ročník se zaměřuje na hru do 7. polohy a složitější rytmy. Šestý ročník zdokonaluje kvalitu tónu, basové doprovody a hru trsátkem. Sedmý ročník učí plynulou hru ve vyšších polohách, tabulatury, interpretaci různých stylů a samostatné ladění.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník rozvíjí středně obtížnou techniku a samostatné studium skladeb. Druhý ročník se zaměřuje na intonační čistotu, zvukovou pestrost a základní improvizaci. Třetí ročník zdokonaluje prstovou i trsátkovou techniku a hru v kolektivu. Čtvrtý ročník učí vytváření vlastních doprovodů, improvizovaná sóla a samostatnou interpretaci skladeb dle vlastního výběru.

Program podporuje technický rozvoj, hudební projev a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Kytara

Školní vzdělávací program pro kytaru na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou barré akordy, flažolety, rasgueado či improvizace. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci seznamují s částmi kytary, názvy strun, správným sezením a hrou jednoduchých písní, včetně tečkovaného rytmu. První ročník učí hru v I. poloze, čtení not a hru palcem na basových strunách. Druhý ročník rozvíjí stupnice C, G, D dur, dvojhlas a hru s proznívajícím basem. Třetí ročník kombinuje hru s dopadem a bez, přidává stupnice do 4# a dynamiku. Čtvrtý ročník se zaměřuje na vyšší polohy, legato a hru v komorním seskupení. Pátý ročník učí stupnice ve 2–3 oktávách, rozložené akordy a barevné rejstříky. Šestý ročník zdokonaluje hru ve všech polohách, barré akordy a melodické ozdoby. Sedmý ročník učí speciální techniky (rasgueado, tremolo), hru z akordických značek a interpretaci různých stylů.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník rozvíjí barré akordy, mollové stupnice a melodické ozdoby. Druhý ročník se zaměřuje na sextové stupnice, umělé flažolety a hru z listu. Třetí ročník učí oktávové stupnice, samostatné studium etud a hodnocení výkonu. Čtvrtý ročník zdokonaluje pizzicato, vibrato, decimové stupnice, samostatnou interpretaci a tvorbu doprovodů podle vlastního výběru.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení, souborové hry a samostatné práce, připravuje žáky na hudební činnost dle jejich zájmů.

Harfa

Informace o Harfě

Školní vzdělávací program pro harfu na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou arpeggio, flažolety či glissando. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci učí správné sezení, orientaci na strunách a hru jednoduchých melodií podle sluchu. První ročník se zaměřuje na držení nástroje, vytváření tónu a vyrovnanou hru stupnic. Druhý ročník rozvíjí notový zápis, souhru rukou a hru zpaměti. Třetí ročník zdokonaluje techniku úhozů, rytmické variace stupnic a dvojhmaty. Čtvrtý ročník učí trojzvuky, frázování a doprovody národních písní. Pátý ročník přidává secco, arpeggio a dynamiku. Šestý ročník rozvíjí stupnice a akordy ve dvou oktávách, flažolety a doprovod akordickými značkami. Sedmý ročník zdokonaluje septakordy, kadence, kultivovaný tón a doprovod zpěvu či nástroje.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník rozvíjí prstovou techniku, arpeggio, flažolety a glissando. Druhý ročník se zaměřuje na terciové stupnice, široké arpeggio a hru z listu. Třetí ročník učí složitější kadence, techniky etouffé, bisbigliando a sons xylo. Čtvrtý ročník zdokonaluje všechny techniky, interpretaci skladeb různých stylů a umožňuje výběr repertoáru podle zájmů.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Lesní Roh

Školní vzdělávací program pro lesní roh na ZUŠ Benátky nad Jizerou je určen starším žákům, s doporučením přípravného studia na zobcovou flétnu kvůli obtížnosti nástroje. Program rozvíjí technické dovednosti a hudební projev od základů po pokročilé techniky, jako jsou melodické ozdoby, transpozice či složité pasáže. Zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 8 let):
V přípravném studiu se žáci seznamují s nástrojem a hrou na zobcovou flétnu. První ročník učí hrudně-brániční dýchání, správné nasazování tónu a hru dlouhých tónů v rozsahu c1-g1. Druhý ročník rozšiřuje rozsah do c2, přidává stupnici C dur a dynamiku piano-forte. Třetí ročník rozvíjí rozsah do d2, stupnici B dur a jednoduchý dvojhlas. Čtvrtý ročník zahrnuje stupnice a moll, h moll, osminové noty a základní agogiku. Pátý ročník zdokonaluje rozsah do f2, staccato, legato a tečkovaný rytmus. Šestý ročník učí složitější rytmy, melodické ozdoby a hru bez forzírování. Sedmý ročník rozšiřuje rozsah do g2, mollové stupnice a základní transpozici, končí samostatným studiem skladby.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník se zaměřuje na údržbu nástroje, ladění podle klavíru a rytmizované etudy. Druhý ročník učí ladění podle jiných nástrojů, složitější ozdoby a hru z listu. Třetí ročník rozvíjí stylovou interpretaci a samostatné nacvičování. Čtvrtý ročník zdokonaluje vlastní interpretaci, výběr skladeb podle preferencí a hru složitých pasáží, končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Sólový zpěv

Školní vzdělávací program pro sólový zpěv na ZUŠ Benátky nad Jizerou rozvíjí hlasové a interpretační dovednosti žáků od základů po pokročilé techniky, včetně dechové opory, dynamiky, agogiky a interpretace různých žánrů. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci učí správný pěvecký postoj, deklamaci a jednoduchá říkadla či písně. První ročník se zaměřuje na dechovou techniku a intonační cvičení. Druhý ročník rozvíjí srozumitelnost textu, měkké nasazování tónů a pěvecké pojmy. Třetí ročník přidává dynamiku, legato a orientaci v notovém zápisu. Čtvrtý ročník zdokonaluje brániční dýchání, delší fráze a hlasovou hygienu. Pátý ročník učí složitější rytmy a práci s klavírními doprovody. Šestý ročník rozvíjí vícehlas, cizojazyčné písně a písňovou formu. Sedmý ročník zdokonaluje dechovou oporu, artikulaci, a capella zpěv a interpretaci různých stylů.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník prohlubuje techniku, rytmy a cizojazyčné písně. Druhý ročník se zaměřuje na výraz, porozumění textu a interpretaci. Třetí ročník umožňuje profilaci v žánru a hru s jinými nástroji. Čtvrtý ročník učí samostatné studium skladeb, kantilénu, vícehlas a kritické hodnocení výkonu, končí absolventským koncertem.

Program podporuje hlasový rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost a rozvoj podle jejich zájmů.

Trubka

Školní vzdělávací program pro trubku na ZUŠ Benátky nad Jizerou je určen starším žákům, s doporučením přípravného studia na zobcovou flétnu kvůli obtížnosti nástroje. Program rozvíjí technické dovednosti a hudební projev od základů po pokročilé techniky, jako jsou ozdoby, transpozice či složité pasáže. Zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 8 let): V přípravném studiu se žáci seznamují s nástrojem a hrou na zobcovou flétnu. První ročník učí hrudně-brániční dýchání, správné nasazování tónu a dlouhé tóny v rozsahu c1-g1. Druhý ročník rozšiřuje rozsah do h1, přidává portamento, legato a dynamiku piano-forte. Třetí ročník rozvíjí rozsah do c2, stupnici C dur a a moll, kvalitu tónu a hru s klavírem. Čtvrtý ročník zahrnuje rychlejší tempo, staccato, synkopy a stupnice A/B dur. Pátý ročník zdokonaluje rozsah do d2, etudy, vícehlas a intonaci. Šestý ročník učí rozsah do e2, výrazové prvky a jednoduché ozdoby. Sedmý ročník rozšiřuje rozsah do g2, retní vazby, složitější ozdoby a transpozici, končí hodnocením stylovosti.

II. stupeň studia (navazující): První ročník se zaměřuje na údržbu nástroje, ladění podle klavíru a rytmizované stupnice do 4# a 4b. Druhý ročník rozvíjí rozsah do g2, složitější ozdoby, různé frázování a hru z listu. Třetí ročník přidává D7 akordy, swingové frázování, hodnocení výkonu a samostatné nacvičování. Čtvrtý ročník učí vlastní interpretaci, výběr skladeb podle preferencí, složité pasáže, zmenšený septakord a formy skladeb, končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Klavír

Školní vzdělávací program pro klavír na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou pasáže, ozdoby, polyfonie či jazzová artikulace. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let): V přípravném studiu se žáci učí rytmus, správné sezení, orientaci na klávesnici a úhoz jedním prstem, pak postavení ruky, portamento a písničky v pětiprstové poloze. První ročník se zaměřuje na hru s překládáním rukou, noty v houslovém a basovém klíči, stupnice C-G-E dur, T5 a dynamiku. Druhý ročník rozvíjí stupnice ve 2 oktávách, takty a odlišení melodie od doprovodu. Třetí ročník zdokonaluje uvolnění, koordinaci, úhozy, mollové stupnice, pedál a harmonické funkce. Čtvrtý ročník učí rychlejší tempo, samostatnou přípravu, ozdoby a polyfonii. Pátý ročník přidává všechny úhozy, 4 oktávy, synkopický pedál a doprovod. Šestý ročník rozvíjí rozklady, oktávy, složitější rytmy a ozdoby. Sedmý ročník zdokonaluje pasáže, dvojhmaty, sluchovou sebekontrolu a interpretaci různých stylů.

II. stupeň studia (navazující): První ročník prohlubuje úhozy, pasáže, ozdoby a samostatné studium. Druhý ročník se zaměřuje na výrazové prostředky, hudební formy a doprovod. Třetí ročník učí interpretaci stylů, doprovod zpěvu či instrumentalistů a hodnocení výkonu. Čtvrtý ročník zdokonaluje frázování, dynamiku, akordické značky a jazzovou artikulaci, končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Klarinet

Školní vzdělávací program pro dechové nástroje na ZUŠ Benátky nad Jizerou je navržen pro starší žáky s možností přípravného studia hry na zobcovou flétnu. Postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev od základů po pokročilé techniky. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 8 let):
V přípravném studiu se žáci učí správné držení, nasazování plátku a hru základních rytmů. První ročník se zaměřuje na sestavení nástroje, správný postoj, nátisk a hru v rozsahu e–a1. Druhý ročník rozšiřuje rozsah do g2, přidává staccato a durové stupnice. Třetí ročník zdokonaluje kvalitu tónu, dynamiku a hru v duu. Čtvrtý ročník rozvíjí prstovou techniku, hru triol a mollové stupnice. Pátý ročník učí pomocné hmaty a zdokonaluje nasazení. Šestý ročník prohlubuje hru v celém rozsahu a samostatné studium skladeb. Sedmý ročník zdokonaluje dynamiku, frázování a končí závěrečným koncertem.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník opakuje dosavadní dovednosti a přidává složitější ozdoby. Druhý ročník rozvíjí akordy a pochopení transpozice. Třetí ročník se zaměřuje na techniku, frázování a barvu tónu. Čtvrtý ročník učí samostatnou interpretaci skladeb různých stylů a končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a kolektivní hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost a rozvoj podle jejich zájmů.

Bicí

Školní vzdělávací program pro bicí nástroje na ZUŠ Benátky nad Jizerou je navržen tak, aby žáci postupně rozvíjeli technické dovednosti a hudební cit. Od základů držení paliček a těla, přes hru jednoduchých rytmů, až po pokročilé techniky jako víření, přírazy či improvizaci. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia s jasně definovanými cíli.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci učí správné držení, základní rytmy a notový zápis. První ročník rozvíjí hru s metronomem a osminové noty. Druhý ročník přidává základní údery a rockový rytmus. Třetí ročník se zaměřuje na doprovody, akcenty a víření. Čtvrtý ročník zdokonaluje koordinaci a hru na bicí soupravu. Pátý ročník učí volné víření a seřizování nástroje. Šestý ročník prohlubuje techniky na malý buben a improvizaci. Sedmý ročník zdokonaluje doprovody, samostatnou práci s nahrávkami a končí závěrečnou zkouškou nebo koncertem.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník rozvíjí techniku pedálů a koordinaci. Druhý ročník zdokonaluje přírazy a improvizaci. Třetí ročník se zaměřuje na polyrytmické struktury a virbly. Čtvrtý ročník učí samostatnou interpretaci náročných skladeb, čtení partitur a končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický růst, hudební projev a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost a umožňuje rozvoj podle individuálních zájmů.

Saxofon

Saxofon je dechový nástroj s bohatým zvukem a širokým uplatněním v různých hudebních stylech, od klasické hudby až po jazz, pop a rock. Díky své konstrukci a potřebné nátiskové technice je vhodný především pro starší žáky, kterým může být doporučena předchozí zkušenost s hrou na zobcovou flétnu.

Výuka hry na saxofon se zaměřuje na osvojení správného držení nástroje, dechovou techniku, tvorbu tónu a prstovou techniku. Žáci se postupně učí různé druhy artikulace, dynamické nuance a frázování, včetně charakteristického swingového projevu.

Během studia získávají zkušenosti se sólovou i souborovou hrou, čímž si rozvíjejí hudební cit a schopnost spolupráce. Pokročilí studenti se věnují interpretaci skladeb různých žánrů, improvizaci a zvládají i transpozici. Studium hry na saxofon poskytuje pevné technické i hudební základy pro další hudební rozvoj a umožňuje zapojení do širokého spektra hudebních aktivit.

Příčná flétna

Příčná flétna patří mezi dechové nástroje s bohatou historií a širokým využitím v sólové, komorní i orchestrální hudbě. Studium hry na příčnou flétnu rozvíjí nejen technickou zručnost, ale i cit pro hudební výraz, intonaci a frázování.

Vzhledem k náročnosti tohoto nástroje je vhodné, aby žáci před zahájením studia příčné flétny získali základní hudební dovednosti, například hrou na zobcovou flétnu. Výuka je zaměřena na správnou dechovou techniku, tvoření tónu, rozvoj hudebního sluchu a interpretaci skladeb různých stylových období.

Během studia si žáci osvojují nejen sólovou hru, ale i souhru v komorních souborech a orchestrech. Pokročilí studenti se věnují náročnějším technickým pasážím, zdokonalují tónovou kulturu a rozvíjejí osobitý hudební projev. Studium hry na příčnou flétnu vede k všestrannému hudebnímu rozvoji a připravuje žáky na další hudební vzdělávání či aktivní muzicírování.

Housle

Školní vzdělávací program pro hudební obor housle je strukturovaný tak, aby postupně rozvíjel technické dovednosti a hudební cit žáků. Od základů držení nástroje a smyčce, přes první krůčky ve hře na prázdných strunách, až po pokročilé techniky jako je vibrato, staccato či hra ve vyšších polohách. Program je rozdělen do sedmi ročníků základního studia a čtyř ročníků pro pokročilé, každý s jasně definovanými cíli a očekávanými dovednostmi.

I. stupeň studia (od 7 let):

  • První ročník se zaměřuje na základní prstoklad, hru pizzicato a arco, a jednoduché stupnice.
  • Druhý ročník přináší základy legato, seznámení s vibratem a studium přednesových skladeb.
  • Třetí a čtvrtý ročník rozvíjejí schopnosti hry ve vyšších polohách, kombinace smyků, a práci s dynamikou.
  • Pátý a šestý ročník představují pokročilé techniky smyku a rozšiřují repertoár o složitější skladby.
  • Sedmý ročník zdokonaluje užívání celého smyčce, ladění nástroje, a studium skladeb různých slohových období.

II. stupeň studia (navazující):

  • První ročník opakuje učební látku prvního cyklu a představuje smyk sautillé.
  • Druhý ročník se věnuje hře ve vyšších polohách a uplatnění výrazových prostředků.
  • Třetí ročník zdůrazňuje porozumění formě a interpretaci skladeb různých stylových období.
  • Čtvrtý ročník se soustředí na samostatnou práci při nácviku skladeb a výběru repertoáru.

Tento program je navržen tak, aby žáci postupně získávali komplexní dovednosti v hře na housle, rozvíjeli svůj hudební projev a byli schopni samostatné interpretace. Výuka je doplněna veřejnými vystoupeními a souborovou hrou, což podporuje nejen technický rozvoj, ale i hudební a scénickou prezentaci.

MgA. Jaroslav Černý

vystudoval Oděskou státní hudební vysokou školu. V roce 1996 se natrvalo s rodinou přestěhoval do Čech a začal vyučovat na naší ZUŠ. Dlouhá léta působil jako hráč dechového orchestru Škoda Mladá Boleslav.

Mgr. Edita Mauermannová

náš pedagogický tým rozšířila v září 2023.

Martin Hucl

na naši školu nastoupil jako zástup v lednu 2024.

Mgr. Kateřina Walterová

byla přijata, po absolvování obou cyklů hry na klavír a sólového zpěvu v naší ZUŠ, ke studiu na Pedagogické fakultě UK – obor klavír. Je další absolventkou, která se do naší školy vrátila jako pedagog a od září 2016 nejen vyučuje klavír, ale také korepetuje s žáky hudebního oddělení, přípravnou hudební výchovu a založila na naší škole výuku improvizace pro klavíristy.

Alexandr Wittlich

po absolvování Konzervatoře v Praze vyučoval na Divadelní fakultě AMU, Konzervatoři Jaroslava Deyla a Konzervatoři v Jyväskylä ve Finsku. Se svými žáky se hodně věnuje komorní hře a to především v oblasti španělské lidové hudby. Je také literárně činný, byla mu publikována povídka „Noc v Tanvaldu“. Na škole působí od roku 2001.

BcA. Josef Ťupa

Po přípravě na Základní umělecké škole Velešín absolvoval na Pražské konzervatoři a poté v bakalářském programu na Hudební akademii múzických umění v Praze. Kromě koncertní a pedagogické činnosti se věnuje také divadlu a dalším uměleckým oborům napříč různými žánry, jako je např. textilní design. V září 2020 byl přijat jako pedagog na naši školu.

Hana Šimková

vystudovala Konzervatoř Jaroslava Deyla pro mládež s vadami zraku. Na škole vyučuje od roku 2008. Stále se věnuje koncertní hře.

MgA. Jakub Šandera

vystudoval Pražskou konzervatoř ve třídě Karla Doležala a Petra Holmana. Zúčastnil se několika mezinárodních kurzů a masterclass pod vedením českých i zahraničních umělců. Během studií spolupracoval se skladateli soudobé hudby Kryštofem Mařatkou, Šimonem Rahmanem a Janem Kotykem. Pravidelně vystupuje především jako komorní a orchestrální hráč. Je stálým členem České studentské filharmonie a hostujícím členem Neoklasik orchestr, Martinů Strings a dalších komorních uskupení. Hraje na starý nástroj vídeňského mistra J. Ch. Leidolffa.

BcA. Aneta Pávková, DiS.

studuje harfu na HAMU ve třídě Jany Bouškové a skladbu na Pražské konzervatoři pod vedením Eduarda Douši. Populární zpěv zakončila absolutoriem na Konzervatoři Jana Deyla, jejími pedagogy byly Linda Finková a Lída Nopová. Absolvovala harfové workshopy, masterclass u Alexandra Boldacheva, Sylvaina Blassela, Isabelle Perrin, Anneleen Lenaerts a dalších vynikajících harfistek. Získala několik ocenění na mezinárodních harfových a pěveckých soutěžích, vystupuje v muzikálech. Komponuje hudbu klasickou i populární, ke svým písním si skládá hudbu i text.

MgA. Varine Mkrtchyan

Sopranistka Varine Mkrtchyan se narodila v Moskvě. Od dětství se věnovala hudbě, především zpěvu. Vystudovala Gymnázium a hudební školu hlavního města Prahy ve třídě Věry Novákové, u níž studovala již od svých osmi let. Pod jejím vedením získala několik předních ocenění na soutěžích v České republice, mezi něž patří 3. cena na soutěži Pražský pěvec a cena Hlasového centra v roce 2013, 2. cena na Duškově soutěži v roce 2012. Po absolvování gymnázia byla v roce 2014 přijata na HAMU do třídy odb. as. Natalie Melnik. V roce 2017 vystoupila na Gala koncertě v rámci Opern Fest Prague v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem pod taktovkou Richarda Heina. Mezi její poslední projekty patří pěvecká spolupráce s česko-běloruským duem Zabelov group na skladbě Na krevz jejich nové desky s experimentální hudbou Ega nahrávání pro taneční představení Laterny Magiky Zahrada na scénickou hudbu skladatele a multiinstrumentalisty Jana Šikla. Do naší školy nastoupila v únoru 2020 jako zástup za mateřskou dovolenou. Nyní má již stálý úvazek.

Josef Lorenc

vystudoval Vojenskou konzervatoř v Roudnici. Kromě kytary vystudoval ještě hru na klarinet. Tu si pak prohloubil dalším studiem na Konzervatoři v Praze.  Jako hráč působí v mnoha komorních seskupeních a orchestrech, mimo jiné v Hudbě hradní stráže a Filmovém symfonickém orchestru. Na naší ZUŠ vyučuje od roku 2012.

BcA. Barbora Hrnečková

absolvovala oba cykly literárně dramatického oboru na ZUŠ v Brandýse nad Labem. V letech 2006-2009 vystudovala obor dramatická umění a moderování na VOŠ herecké v Praze, v letech 2010-2015 obor dramatická výchova na katedře výchovné dramatiky DAMU.  V období let 2008-2014 hrála s divadlem Popojedem. V současnosti se věnuje divadlu pro děti s Divadlem Na Háčku. Pedagogickou praxi rozvíjela v DDM Praha 4, v DDM hl. m. Prahy Karlínské Spektrum jako lektorka a koordinátorka divadelního oddělení, dále jako pedagog LDO na ZUŠ v Brandýse nad Labem  a jako lektorka výukových programů pro školy v organizaci Post Bellum.

Lenka Kudlová

Vyučuje na tanečním oboru od roku 2004. Je absolventkou II. Stupně tanečního oboru ZUŠ, dvouletého studia taneční pedagogiky na AMU Praha. V rámci celoživotního vzdělávání studovala všeobecnou pedagogiku a metodiku tance, vzdělávací program Klasická taneční technika, vzdělávací program Historické tance, vzdělávací program Tanec ve vzdělávání. Dále absolvovala letní taneční školu na Duncan konzervatoři. Ráda pracuje se všemi věkovými skupinami.

Zároveň je zaměstnána jako personalistka a ekonomka školy, čemuž se věnuje od roku 2002. Snaží se neustále vzdělávat a doplňovat své znalosti. Účastnila se např. školení na téma spisová služba, vedení FKSP, finanční kontrola a další. V roce 2020 absolvovala kurz hospodářka školy.

MgA. Olga Koblížková

je absolventkou pěveckého oddělení konzervatoře v Plzni a HAMU v Praze. V roce 2016 se stala semifinalistkou pěvecké soutěže v Riva del Garda (Itálie). V květnu 2017 získala 1. místo v pěvecké soutěži v Chorvatsku. Nyní se věnuje především koncertní a pedagogické činnosti. Od září 2017 je novou členkou našeho pedagogického sboru.

Pavla Kavalíková, DiS.

je absolventkou naší ZUŠ. V roce 2019 ukončila studium na Pražské konzervatoři. Je absolventkou hry na příčnou flétnu u profesora Ivana Riedelbaucha. Od září 2017 nastoupila jako učitelka hry na zobcovou a příčnou flétnu. Kromě Benátek nad Jizerou vyučuje na ZUŠ Neratovice.

Mgr. Květoslava Jará

absolvovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy. Do roku 1998 působila jako učitelka klavíru na ZUŠ Mladá Boleslav. V Benátkách vyučuje klavírní hru a věnuje se korepetici pěveckého sboru ZUŠ.

MgA. Kateřina Hovorková

Je absolventkou konzervatoře v Pardubicích a Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Zabývá se zejména pedagogikou klavírní hry. Ve své praxi vychází ze základních myšlenek klavírní metodiky profesorky Alenky Vlasákové (JAMU Brno). Snaží se dál rozvíjet absolvováním různých klavírních seminářů a kurzů našich předních klavírních pedagogů. Se zájmem se věnuje též korepetici nejen žáků naší školy, ale zabývá se i složitější komorní hrou se svými kolegy. Do naší školy nastoupila v roce 2003

Jitka Holečková

vystudovala Taneční konzervatoř Praha. Po absolutoriu působila nějaký čas jako členka baletu s povinností sóla divadla v Plzni. V současnosti vyučuje taneční obor v ZUŠ Mladá Boleslav a od března 2013 převzala část úvazku na tanečním oboru v naší škole.

MgA. Pavel Eret

je významným koncertním mistrem. Jako houslista koncertoval po celém světě. Velmi dlouho působil v Japonsku, kde také vyučoval. Ovládá pět jazyků, včetně japonštiny. Členem pedagogického sboru naší školy se stal vroce 2019. Podrobný životopis si můžete přečíst na jeho webových stránkách www.paveleret.com

MgA. Marie Bartošová

po absolvování pražské HAMU ve třídě prof. J. Panenky působila sedm let jako pedagog na Konzervatoři v Teplicích. Od roku 2001 je učitelkou ZUŠ Praha Háje. Její žáci se umísťují na předních místech v soutěžích. Na naší škole vyučuje od září 2014.

Jana Czikraiová

je ředitelkou školy od jejího založení, tedy od roku 1986. Po absolvování Konzervatoře v Praze nastoupila jako korepetitorka tanečního oboru v LŠU na Praze 10. Při studiu na Konzervatoři navštěvovala hodiny tance pro posluchače pěveckého oddělení a byla korepetitorkou baletu v Hudebním divadle Karlín. Soukromě se pak věnovala studiu sólového zpěvu u prof. Jariny Smolákové a základům dirigování u prof. Jana Kasala. Mnoho let působila v Komorním ženském sboru Charmone Praha.

Pavel Bláha, DiS.

vystudoval Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením (dnes GMHŠ) a Pražskou konzervatoř. Kromě výuky, kterou provozuje i soukromě, vystupuje převážně na vernisážích. Rád klasickou kytaru prezentuje a komunikuje s publikem. Mezi nejvýznamnější vystoupení patřila např. ta v Divadle Viola a v Divadle Broumov. S tatínkem, který byl antropolog, se dostal na různé vědecké konference, které svým hraním zahajoval. Např. mezinárodní kongres Aleše Hrdličky v Humpolci, konferenci v Polské Wroclavi atd. Dále se věnuje Youtube a tvorbě videí jako kameraman. Na naší ZUŠ vyučuje od října 2020.

Mgr. Jiří Boušek

je absolventem pražské HAMU. Než se začal věnovat pedagogické praxi, působil jako hráč v orchestru Smetanova divadla, ve Filmovém symfonickém orchestru, v České filharmonii a jako komorní a sólový hráč. Pedagogicky působil na Konzervatoři J. Deyla. Koncertní činnosti se věnuje stále i se svou dcerou, světově proslulou harfistkou Janou Bouškovou. Řadu žáků připravil ke studiu umělecké školy. Na naší škole vyučuje od roku 2001. 

MgA. Milan Kolář

MgA.Milan Kolář je první absolvent hudebního oboru školy, který se sem vrací jako pedagog. Po absolvování Konzervatoře v Brně, pokračoval ve studiu na Fakultě umění OU v Ostravě. Zúčastnil se roční studijní stáže ve Wroclavi. Během studií byl členem operního souboru ND Moravskoslezkého. Nyní hostuje v operním sboru Národního divalda v Praze. Jako pěvec má na svém kontě bohatou sólovou i sborovou koncertní činnost. Věnuje se také notografické práci (sazba not). V ZUŠ učí od září roku 2009. Od roku 2022 byl jmenován zástupcem ředitelky. Vyučuje sólový, sborový zpěv a hudební nauku.

Zobcová Flétna

Inforamce o zobcové flétně

Školní vzdělávací program pro zobcovou flétnu na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků od základů po pokročilé techniky, jako jsou vibrato, ozdoby či moderní efekty jako frullato. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let): V přípravném studiu se žáci seznamují s částmi nástroje, sestavováním a nasazením, pak hrají v rozsahu g1-d2 s bráničním dýcháním a lidovými písněmi. První ročník učí správné návyky, práci s jazykem a hmaty d1-d2. Druhý ročník rozvíjí dech, transpozice, dueta a stupnice C/F dur v rozsahu c1-f2. Třetí ročník přidává rozsah po a2, dynamiku, agogiku a stupnice dur/moll do 2#2b. Čtvrtý ročník zahrnuje celý rozsah, ozdoby a seznámení s f-systémem. Pátý ročník zdokonaluje sopraninovou flétnu, moderní techniky a skladby různých období do 4#4b. Šestý ročník se zaměřuje na frázování, samostatné studium a artikulaci do 5#5b. Sedmý ročník učí chromatiku, různé nasazení, transpozici a sebekontrolu.

II. stupeň studia (navazující): První ročník prohlubuje kombinace hmatů, dechové vibrato a D7 akordy. Druhý ročník rozvíjí prstové vibrato, zvukové rejstříky a ozdoby. Třetí ročník učí řešení techniky, interpretaci a hudební formy. Čtvrtý ročník zdokonaluje práci s tónem, vlastní názor na interpretaci a vyhledávání nových skladeb, končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost podle jejich zájmů.

Violoncello

Školní vzdělávací program pro violoncello na ZUŠ Benátky nad Jizerou postupně rozvíjí technické dovednosti a hudební projev žáků. Od základů držení nástroje a smyčce, přes hru na prázdných strunách, až po pokročilé techniky jako vibrato, dvojhmaty či hru v různých polohách. Program zahrnuje sedm ročníků základního studia a čtyři ročníky pokročilého studia.

I. stupeň studia (od 7 let):
V přípravném studiu se žáci učí správné sezení, držení smyčce a hru na prázdných strunách. První ročník se zaměřuje na základní polohu, smyky détaché, legato, staccato a jednoduché skladby. Druhý ročník rozvíjí koordinaci rukou, širokou polohu a dynamiku. Třetí ročník zdokonaluje přechody mezi strunami a hru s klavírním doprovodem. Čtvrtý ročník přidává složitější smyky a výraz skladby. Pátý ročník učí dvojhmaty, spiccato a princip vibráta. Šestý ročník rozvíjí vibrato, palcovou polohu a samostatné ladění. Sedmý ročník zdokonaluje vibrato, výrazové prostředky různých stylů a končí náročnější skladbou.

II. stupeň studia (navazující):
První ročník opakuje dosavadní dovednosti a přidává snadné orchestrální party. Druhý ročník se zaměřuje na prstoklady, smyky a rozdíly v interpretacích. Třetí ročník rozvíjí barevné možnosti tónu a volbu interpretace. Čtvrtý ročník učí samostatné nastudování skladeb, jejich interpretaci a končí absolventským koncertem.

Program podporuje technický rozvoj, hudební cit a scénickou prezentaci prostřednictvím veřejných vystoupení a souborové hry, připravuje žáky na samostatnou hudební činnost a rozvoj podle jejich zájmů.

Viola

Viola je smyčcový nástroj s hlubším a sametovějším tónem než housle, vyžadující specifickou techniku a orientaci v altovém klíči. Pro svou obtížnost je doporučena především starším žákům, kteří mohou mít předchozí zkušenost s houslemi.

Výuka hry na violu se zaměřuje na správné držení nástroje a smyčce, rozvoj intonace, techniku smyku a zvládnutí různých poloh. Studenti postupně osvojují různé smykové techniky (détaché, legato, staccato, martellé), prstovou techniku a intonační sebekontrolu.

Během studia se žáci učí nejen sólové hře, ale i souhře s doprovodem a v komorních souborech. Pokročilí studenti zvládají hru ve vyšších polohách, interpretaci skladeb různých stylových období a základní improvizaci. Studium hry na violu poskytuje pevné hudební základy a rozvíjí muzikálnost i schopnost spolupráce v orchestru či souboru.